Netflix reklam taahhütleri NFL ve popüler dizilere sıçrıyor
Netflix, ön reklam taahhütlerinde önemli bir artış yaşadı ve bu yıl %150’nin üzerinde bir artış bildirdi. Bugün, yayın şirketi bu büyümeyi Noel Günü platformda yer alacak olan Ulusal Futbol Ligi (NFL) maçlarının eklenmesine bağladı.
Şirket, ön görüşmelerin ikinci yılında tüm büyük holding şirketleri ve bağımsız ajanslarla reklam anlaşmalarını başarıyla müzakere etti.
Kaliforniya merkezli yayın hizmeti, ‘Squid Game’ ve ‘Wednesday’ gibi yüksek profilli dizilerin yanı sıra yakında gösterime girecek olan “Happy Gilmore 2” filmi için de ortaklıklar elde etti. Ayrıca Netflix, WWE Raw ve Noel Günü için planlanan NFL maçları da dahil olmak üzere canlı etkinlikler için reklam aldı.
Bu artış, Netflix ve Warner Bros Discovery’nin Max ve Disney’in Disney+ gibi diğer büyük yayın platformlarının, rekabetçi bir pazarda büyümeyi sağlamak için reklam destekli planları ve yayın paketlerini keşfetmesiyle ortaya çıktı. Yayın hizmetleri, daha büyük, daha genç bir izleyici kitlesini ve premium canlı spor içeriği arayan reklamverenleri çekmeyi amaçlayarak spor içeriğine giderek daha fazla yatırım yapıyor.
Netflix reklam işini genişletmeye devam etse de, en az 2026 yılına kadar önemli bir gelir kaynağı olması beklenmiyor. Amerika Birleşik Devletleri’ndeki doymuş abone pazarına rağmen, şirketin reklam katmanı üyeliği ikinci çeyrekte %34 oranında arttı.
Netflix, orijinal içerik ve lisans anlaşmalarıyla ilgili artan maliyetlerle mücadele etmek için Kasım 2022’de reklam destekli bir katman başlattı. Bu plan Mayıs ayı itibarıyla 40 milyon küresel aylık aktif kullanıcıya ulaştı.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.